Sposoby na zaparcia

Siedzący tryb życia nie tylko osłabia mięśnie brzucha, ale spowalnia także pracę jelit. Tym samym sprzyja zaparciom. Poprzez odpowiednie ćwiczenia fizyczne możemy jednak wzmocnić mięśnie brzucha i pobudzić do pracy nasz układ pokarmowy. Na wzmocnienie mięśni brzucha bardzo korzystnie wpływa nordic walking, aerobik, pływanie, ale także poranny jogging. Zaparciom sprzyja także niewłaściwa dieta, nieregularne godziny spożywania posiłków oraz zbyt mała ilość wypijanej w ciągu dnia wody. Zmiana diety, to pierwszy krok, który musimy uczynić, jeśli chcemy zapobiec zaparciom. Naszą dietę koniecznie trzeba wzbogacić o potrawy, które zawierają duże ilości błonnika. W diecie nie może zabraknąć świeżych warzyw, owoców oraz gruboziarnistych kasz, brązowego ryżu i otrębów. W zapobieganiu zaparciom pomoże nam także kefir, a spośród owoców szczególnie warto polecić zjadanie owoców kiwi i suszonych śliwek. W diecie zapobiegającej zaparciom bardzo ważna jest także woda. Dziennie należy wypijać minimum 2 l wody. Przy zaparciach zalecane jest wypijanie codziennie na czczo szklanki przegotowanej wody z dodatkiem łyżki miodu i soku z cytryny. Przy skłonności do zaparć należy unikać jedzenia czekolady, białego pieczywa oraz picia czerwonej i czarnej herbaty. Przy skłonności do zaparć nie wskazane są także potrawy ciężkostrawne. W walce z zaparciami może nam także unikanie stresu, który często jest przyczyną zaparć.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.